eBay: Focke Wulf Fw190D-9 (1 Viewer)

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Snautzer01

Honourably banned
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Mar 26, 2007
Same aircraft?

Fw190d9_14.JPG
Fw190d9_15.JPG
Fw190d9_15a.JPG
 
Last edited:
Enlarged pics... The layout of the camo at the engine cowling is the same. Flaps are open.

Fw190d9_14a.JPG


Fw190d9_15a.JPG
 
Looks to be the same. I've been trying to discern the WNr. Any more info?

EDIT: This aircraft, but not the above pictures of it, appears in Crandall's D-9 volume 1 on pages 221, 222, and 223. Captions state the plane to be from JG6, likely I Gruppe surrendered to the Americans at Plauen. Pretty sure its a 500 series WNr.
 
Last edited:
The enlarged part of the pic shows the werk nummer looking like 534610 or 534619. Generally 53?61?.

Fw190d9_14b.jpg
 
If the first number of the werknummer is 5 then the next two must be 00.

The position and apparent font as well as what we can see of the camouflage and markings are also consistent with a Mimetall Factory built D-9 from early 1945. The rise in the camouflage demarcation over the fuselage balkenkreuz is typical for example.

My best guesses are 500610 or 500618.

Cheers

Steve
 
There's a discussion going on about the first set of pics at TOCH and the betting money is on 500610. Apparently that number was speculated by the JaPo boys.
 
Fw190d9_18.JPG


Focke Wulf Fw190D-9 W.Nr. 500570 'Blue 12'
The 'Blue 12' belonged to the II. / JG 6 and was handed over to US troops in Fürth, after the German pilot landed the aircraft on the airfield occupied Fürth. The photo was taken by an American soldier and was developed shortly before or shortly after the war.
 
Last edited:
fw190d9_22.jpg



fw190d9_23.jpg


Cockpit layout and Fl numbers

  • 1 Schusszählerkasten SZK K 4 FI 47319
  • 2 3 Schauzeichen für die Durchladekomtrolle Fl 32530-1
  • 3 Reflexvisier Revi 16 B FI 52955
  • 4 Anzeigegerät für Funknavigation AFN 2 Ln 27002
  • 5 Fein- und Grobhöhenmesser 0-13.000 m FI 22322
  • 6 Fahrtmesser 100 - 900 km/h Fl 22234
  • 7 Wendehorizont Fl 22415
  • 8 Variometer - 30/+ 30 m/s Fl 22386
  • 9 Führertochterkompass PFK/f2 (8 und 9 waren zum Teil auch vertauscht eingebaut) Fl 23334
  • 10 Ladedruckmesser 0,5 -2,5 ata Fl 20554
  • 11 elektrischer Drehzahlanzeiger 500 -3600 U/min FI 20269
  • 12 Handrad für die Sollwertverstellung der Kühlerklappen
  • 13 Hebel für die Scheibenspülung
  • 14 Bediengerät BG 25a für das FuG 25 Ln 28810
  • 15 Notzug für das Fahrwerk
  • 16 Brandhahnhebel
  • 17 Notzug für das Bediengetriebe
  • 18 Notzug für die Rumpfbombe
  • 19 Notzug für die Flügelbomben
  • 20 Kraftstoff- / Schmierstoffdruckmesser 0 - 3/0 -15 kg/cm FI20512-3
  • 21 Kühlstoff-Temperaturanzeiger 0 -130 °C Fl 20385
  • 22 Schmierstoff-Temperaturanzeiger 0 -130 °C Fl 20385
  • 23 Druckmesser für die MW 50 Anlage 0 -1 kg/m' FI 20504-1
  • 24 Kraftstoffvorratsanzeiger 0-300/0-230 I FI 20723
  • 25 Reststandswarnleuchte (rot) für vorderen Behälter FI 32529-1
  • 26 Reststandswarnleuchte (rot) für hinteren Behälter Fl 32529-1
  • 27 Messstellenumschalter für den Kraftstoffvorratsanzeiger Fl 32331
  • 28 02-Wächter Fl 30489
  • 29 Sauerstoff-Druckmesser 0-250 kg/crre Fl 30496
  • 30 Halterung für die Leuchtpistole Fl 24483
  • 31 Sauerstoffventil Fl 30508
  • 32 Kippschalter (Sicherung) Fl 32346
  • 33 Kippschalter (WGR 21 Raketen) Fl 32346
  • 34 Zünderschaltkasten ZSK 244 A Fl 50869


Source: Flugzeug Classic Oct. 2002
 
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